Mobilități în cadrul „Proiectului Erasmus+ –  Profesor de succes în era digitală”

Mobilități în cadrul „Proiectului Erasmus+ –  Profesor de succes în era digitală”

la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava

277800942_1666044397087562_7533876204778379323_n
277810270_1665327757159226_6055306953355074783_n
278069685_1666043910420944_1025565362612793114_n
278069693_1666043710420964_5500938420307604082_n
278122265_1666042807087721_931461712818773976_n
278266105_1666043753754293_3451602232547350820_n
280115560_10226395274495674_5196003261616837206_n
280261511_10226395274335670_5351606239163811268_n
280264562_10226400788673525_6148764116988313944_n
280264562_10226400788673525_6148764116988313944_n
288243541_1370630466755872_8264739811494752194_n
296483822_5378600585589270_5458256009506423378_n
297392770_5386685371447458_222284212867904053_n
298564874_5392438654205463_5736993113788234306_n
298911770_5395037003945628_5062149914425729955_n
310009427_802284594442172_4182426119972505997_n
previous arrow
next arrow

             În perioada octombrie 2021- aprilie 2023, la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava, s-a derulat Proiectul european Erasmus + – Profesor de succes în era digitală. Pe parcursul celor 18 luni, au fost desfășurate activități de tip job-shadowing și  cursuri de formare, având ca obiective dezvoltarea abilităților de învățare autonomă prin utilizarea instrumentelor digitale, utilizarea eficientă a tehnologiei pentru asigurarea unei stări de confort și de siguranță emoțională atât pentru elevi, cât și pentru personalul didactic al instituției, îmbunătățirea rezultatelor obținute de elevi la evaluările naționale de la sfârșit de ciclu de învățământ (clasele a IV-a, a VIII-a).

             La activitățile de formare care s-au desfășurat în Spania, Turcia, Croația, Italia și Grecia au participat 15 cadre didactice de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava. În aprilie 2022 s-a desfășurat prima mobilitate din cadrul proiectului Erasmus + – Profesor de succes în era digitală. Prof. Cătălina Lucasevici, prof. Liliana Pintilie și prof. Iuliana Domunco , au participat la activități de tip job shadowing, la workshop-uri și au asistat la exemple de bună practică oferite de profesorii din școlile partenere din zona Marbella, Spania (IES Mar de Albóran, IES Victoria Kent, Marbella, CEIP Xarblanca, Marbella).

              În perioada 1.05.2022-7.05.2022, în cadrul proiectului s-a desfășurat cursul de formare „eTests, eAssignments, eGames and other Gadgets for Innovative Teachers”, în Manavgat, Turcia. Profesorii Raluca Morhan, Irina Biciușcă și Romică Grosu au participat la experiențe de învățare alături de alte cadre didactice din Bulgaria și Luxemburg. Veritabili ambasadori ai comunicării și promotori ai interculturalității, cadrele didactice de la Școala Gimnazială nr. 1 Suceava au participat activ la dialogurile formative în context european. Atelierele constituite au pus în lumină sarcinile de lucru ca formă de predicție, formare, monitorizare și evaluare a progresului școlar și a dezvoltării personale armonioase din perspectiva sistemelor educaționale ale țărilor participante: România, Luxembourg, Bulgaria și Turcia.

              Între 9 și 25 iunie 2022 avut loc a treia mobilitate din cadrul proiectului – Profesor de succes în era digitală, în Italia, la Milano. La cursul de formare ICT and social media at school: a problem or a resource? au participat 3 profesori de la Școală Gimnazială Nr. 1 Suceava: prof. Lăcrămioara Ignătescu, prof. Diana Salup Rusu, prof. Liliana Pintilie. În cadrul activităților propuse de partenerii din Italia, cadrele didactice au luat parte de workshop-urile: Impactul tehnologiei computerizate și alte aspecte ale culturii digitale și Formarea de abilități necesare utilizării platformelor digitale,  au realizat o analiză comparativă între școala tradițională și școala digitală, au participat la ateliere practice de utilizare a platformelor digitale.

               A patra mobilitate din cadrul proiectului Profesor de succes în era digitală – Erasmus+ s-a desfășurat în Croația, la Split, în perioada 7 – 13 august 2022 și au participat trei profesoare de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava: prof. Cătălina Lucasevici, prof. Luminița Cășuneanu și prof. Alexandra Pascariu. Cadrele didactice au participat la cursul de formare „Teaching the fun way in the digital era” și și-au exersat și dezvoltat abilitățile necesare unui profesor de succes al secolului al XXI-lea, în cadrul workshop-urilor: „Profesorul secolului 21 – Creativitate, colaborare, comunicare, gândire critică – abilități ale profesorului de succes”, „Individualizarea procesului de învățare” și „Multimedia în sala de clasă”. Diversitatea activităților propuse de formatori a creat o atmosferă de învățare dinamică și provocatoare: „Activități distractive cu coduri QR”, „Schimbă-ți clasa utilizând diverse metode”, „Learningapps – o unealtă digitală prețioasă”, „ Gimnastica creierului”.

                Ultima mobilitate din cadrul proiectului Profesor de succes în era digitală – Erasmus+ s-a desfășurat în perioada 3-9 octombrie 2022 la Karditsa, Grecia și au participat prof. Liliana Timofti, prof. Maria Cristina Melinte și Mirela Strugariu. Cadrele didactice de la Școala Gimnazială Nr. 1 din Suceava au luat parte de cursul „Matematică & ICT in Education – GeoGebra Apps”, descoperind aplicație extrem de interesantă și utilă atât pentru elevii de gimnaziu și liceu, cât și pentru elevii claselor primare. În cadrul activităților propuse, profesoarele au exersat combinarea construcțiilor geometrice animate cu algebra într-un mod dinamic, descoperind împreună frumusețea matematicii și aplicațiile sale în diverse jocuri. De asemenea, au realizat jocuri interactive și distractive cu ajutorul aplicațiilor JeopardyLabs, Kahoot și WordWall.  Împreună cu echipele participante au proiectat și au dezvoltat propriile scenarii pentru învățarea bazată pe jocuri. Folosind matematica pentru organizarea și sistematizarea ideilor despre spațiu, forme, schimbare, mișcare, se întărește ideea că tot ce se află în jurul nostru oferă indicii importante ale regulilor care guvernează procesele naturale.

                În etapa de diseminare a activităților proiectului profesorii implicați în mobilitățile desfășurate au vorbit atât despre beneficiile experiențelor de învățare la care au participat, cât și despre dimensiunea interculturală a activităților în cadrul cărora au interacționat cu cadre didactice din mai multe țări. De asemenea, un aspect foarte important este caracterul aplicativ al cursurilor și actualitatea noțiunilor învățate care se raportează permanent la realitate.